5PS (900) ma napinacz bezstopniowy, nie ma ząbków, nie ma "pamieci" po demontażu. 4XT, 3VD, XTZ 750, TRX 850 (powiedzmy że to yamahy z tej" rodziny) mają napinacz jak 90% innych motocykli z tych lat z "ząbkami" i fakt. demontaż napinacza po uprzednim usunięciu sprężyn może dać jakieś tam zdanie na temat oceny rozrządu, ale wymaga to pewnej praktyki w temacie. Czy napisze co i jak ?? No nie bardzo a na pewno nie w publicznym wątku. Czemu nie napiszę ?? prosta sprawa, od reguły są wyjątki, nie chce żeby ktoś zarzucił mi: "bo ty napisałeś i miało byc OK a sie zesrało i mój silnik to teraz 70 kilo złomu)
Rozrząd to nie tylko łańcuch. te motocykle mają już swoje przebiegi. Chcesz mieć zweryfikowany i pewny rozrząd?? pokrywa w górę, ślizgi w ręke, sam napinacz również . Nie jedna 850 straciła życie po "zajechanym " napinaczu . Temat rzeka .
tak cos mi sie poza tym wydaje że to troszkę nie jest odpowiednie miejsce na takie rozkminy..
A pewnie już się domyśliłeś albo doczytales. Temat wyżej to dotyczy "900"