Autor Wątek: MotoALPY 2014  (Przeczytany 13837 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bryloczek

  • TDM User
  • Skoczów
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 23
MotoALPY 2014
« dnia: Lipiec 21, 2014, 10:30:24 »
Witam,
Zapraszam do oglądnięcia mojego filmiku z tegorocznego wypadu w Alpy.
Przez 10 dni zrobiliśmy 4600 km i zaliczyliśmy ponad 30 wysokogórskich przełęczy w tym ten najwyższe i najbardziej znane oraz te mniej znane i szutrowe.
Naszym celem było dojechanie przez Austrię, Włochy i Szwajcarię do Francji nad kanion Du Verdon - co się udało.

http://youtu.be/fSenfrqH0ao

Pozdrawiam Wszystkich i zapraszam
brylant

Offline Javelin

  • TDM User
  • Kraków
  • 180 km/h
  • ****
  • Wiadomości: 497
  • 4TX "Kaczucha"
    • Mój prywatny foto blog
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 29, 2014, 07:22:43 »
Piękne, naprawdę piękne. Mieliśmy przyjemność wjechać na Augile pod Mont Blanc, robi wrażenie :) Co prawda byliśmy tylko samochodem, ale i tak byliśmy zachwyceni. Rozumiem że tunelem się przejechaliście? :D

W jakim miesiącu się wybraliście?

Offline bryloczek

  • TDM User
  • Skoczów
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2014, 09:47:06 »
Oj nie tunel niestety ominęliśmy kosztem objechania Mont Blanc w koło, bardziej zależało nam na przełęczach takich jak Grand San Bernardo - ale szczerze powiedziawszy trochę żałowaliśmy, że nie pojechaliśmy tunelem, ponieważ San Bernardo nie była jakaś spektakularna, a straciliśmy na nią pół dnia, moim zdaniem będąc już w Chamonix warto pojechać tunelem i wskoczyć od razu na przełęcz Piccolo San Bernardo, która okazała się o niebo ciekawsza i fajniejsza.
Byliśmy pod koniec czerwca
pozdrawiam
brylant

Offline rockride

  • TDM User
  • Nowa Ruda, byłe Wałbrzyskie
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 619
  • Tyle dróg do przejechania a czasu tak niewiele,.:)
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2014, 11:44:21 »
Witam !

pogratulować wyjazdu ! Świetna trasa ! Fajnie zrobiony film !

 :deadbeer:

Offline bryloczek

  • TDM User
  • Skoczów
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 30, 2014, 09:41:20 »
Dzięki za docenienie ciężkiej pracy :) połączonej z przyjemnością
Na jesień powstanie trochę dłuższy i dokładniej udokumentowany filmik z tej wyprawy.
Na chwilę obecną mogę tylko powiedzieć, że wszędzie fajnie, ale w alpach najlepiej!
Polecam każdemu, naprawdę warto - mimo europejskich cen :(
pozdrawiam
brylant

Offline rockride

  • TDM User
  • Nowa Ruda, byłe Wałbrzyskie
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 619
  • Tyle dróg do przejechania a czasu tak niewiele,.:)
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 30, 2014, 13:33:24 »
a masz swój ślad zapisany w postaci plikowej ?,  *.kml v *.gpx ?  ew. coś innego...

Offline Robi

  • TDM User
  • Nowa Sól
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 31
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 31, 2014, 08:32:43 »
Witam,też byłem na Stelvio.Niestety fordem mk3.To tak jakby wplynac tytanikiem w rzeke,a na gorze zapach przypalonych sprzegiel i chamolcow dodatkowo tworzy nastroj  :headbang:

Offline bryloczek

  • TDM User
  • Skoczów
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 31, 2014, 08:53:14 »

Nie, nie mam niestety żadnego śladu - w tym roku się tym nie bawiłem (brak miejsca przy prądzie), ale dla zainteresowanych mam plan wyjazdu

PLAN WYJAZDU – ALPY 2014
Dzień pierwszy – 19 czerwiec
Skoczów – Cortina d’Ampezzo – 815 km – 880 km – zależy, którędy pojedziemy.
Dzień drugi – 20 czerwiec
Cortina d’ Ampezzo – Spondigna – max. 400 km
- 45 - PASSO DI GIAU – 2230 m, 28 km, 62 zakręty,
- 48 - PASSO DI FEDAIA – 2056 m, 26 km, 23 zakręty,
- 49 – PASSO PARDOI – 2239 m, 22 km, 65 zakrętów – fajna, warto odbić,
- 51 – NIGERPASS – 1690 m, 19 km, 17 zakrętów – ładna,
- 40 – PENSER JOCH – 2211 m, 46 km, 10 zakrętów,
- 39 – JAUFENPASS – 2099 m, 40 km, 23 zakręty.
- 28 – TIMMELSJOCH – 2509 m – 49 km, 44 zakręty – dupna, obowiązkowa,
- 27 – OTZTALER GLETSCHERSTRASE – 2811 m, 16 km, 9 zakrętów – płatna – mega!
I na koniec zjazd pod STELVIO w okolice Spontigny

Dzień trzeci – 21 czerwiec
 Spontigna – okolice Bellinzona – ok. 400 km
- 59 – STELVIO – 2758 m, 30 km, 60 zakrętów – nie muszę pisać, że mega,
- 65 – UMBRAILPASS – 2503 m, 18 km, 14, zakrętów – trochę szuterku,
- 65 – OFENPASS – 2149 m, 36 km, 10 zakretów,
- 68 – FLUELAPASS – 2363 m, 27 km, 17 zakrętów
I teraz zależy od czasu można zrobić kilka kombinacji – do dogadania,
Pierwsza kombinacja:
- 69 – JULIERPASS – 2284m, 43 km, 26 zakrętów
- 70 – MALOJAPASS - 1815 m, 33 km, 23 zakręty,
- 71 – SPLUGENPASS – 2118 m, 40 km, 72 zakrety,
- 72 – PASSA DEL SAN BERNARDINO – 2066 m, 62 km, 77 zakrętów,
Druga kombinacja:
- 67 – ALBULAPASS – 2315 m, 31 km, 18 zakrętów,
- 69 – JULIERPASS – 2284m, 43 km, 26 zakrętów,
- 72 – PASSA DEL SAN BERNARDINO – 2066 m, 62 km, 77 zakrętów,
Lub Trzecia kombinacja:
- z 68 – FLUELAPASS – 2363 m, 27 km, 17 zakrętów od razu na
- 72 – PASSA DEL SAN BERNARDINO – 2066 m, 62 km, 77 zakrętów,
Myśmy w końcu wybrali pierwszą kombinacje 

Dzień czwarty – 22 czerwiec
Bellinzona – Chamonix – ok. 400 km
- 79 – ST. GOTTHARD PASS i legendarna TREMOLA – 2108, 26 km, 40 zakrętów i trasa w bardzo złym stanie,
- 80 – FURKAPASS – 2431 m, 40 km, 30 zakrętów,
- 81 – GRIMSELPASS – 2165, 16 km, 30 zakrętów – obowiązkowo,
- 88 – COL DE LA FORCLAZ – 1527 m, 43 km, 11 zakrętów – dojazd do CHAMONIX,



Dzień piąty - 23 czerwiec
Chamonix – Lanslebourg – ok. 270 km
W Chamonix z rana wyjazd kolejką na AIGUILLE du Midi – najwyższa kolej linowa na świecie – 3842 m – cena ok. 50 E :(  - jak pogoda dopisze.
Po kolejce ruszamy dalej na przełęcze 
88 – COL DE LA FORCLAZ – 1527 m, 43 km, 11 zakrętów – przelot do
87 – COLLE DEL GRAND SAN BERNARDO – 2469 m, 94 km, 67 zakretów – łogień,
90 – COLLE DEL PICCOLO SAN BERNARDO – 2188 m, 48 km, 48 zakrętów,
- 92 – COL DE L’ISERAN – 2770 m, 74 km, 28 zakrętów – królowa, najwyższa przejezdna przełęcz Alp –tu nas nie może zabraknąć 

Dzień szósty – 24 czerwiec
Lanslebourg – Grand Canion du Verdon – pod 400 km
W tym dniu trzeba by się sprężyć by na wieczór być już w okolicach kanionu, a będzie się gdzie sprężać bo trasa biegnie przez najwyższe drogi w Alpach.
- 96 – COL DU TELEGRAPHE – 1566 m, 18 km, 18 zakrętów, dojazd do –
- 91 – COLLE DU GALIBIER – 2642 m, 54 km, 26 zakrętów – jeden z trudniejszych odcinków Tour de France,
- 94 – COL DU LAUTARET – 2058 m, 56 km, 14 zakretów,
- 95 COL DE VARS – 2111 m, 50 km, 23 zakręty,
- 97 – COL DE LA BONETTE – 2805 m- trasa widokowa, 49 km, 48 zakrętów – niestety, żeby dojechać nad kanion zrobimy ją tylko do punktu widokowego by później zjechać do
- COL DE LA CAYOLLE – 2327 m, 62 km, 32 zakręty i dojazd w okolice kanionu.
Dzień siódmy – 25 czerwiec
Grand Canion – Borgo San Dalmazzo – max. 350 km
Z rana latamy sobie wkoło kanionu ok. 100 km i później naparzamy powrotem w kierunku Alp na
- 98 – COL DE TENDE – 1871 m, 30 km, 70 zakrętów – 48 ostrych wiraży jest w całości odcinkami szutrowymi,
Po drodze możemy jeszcze przejechać przez COL DE TURINI  - odcinek specjalny rajdu Monte Carlo.
Dzień ósmy – 26 czerwiec
Ok 400 km nad jezioro Garda

Dzień dziewiąty – 27 czerwiec
Austria okolice Klagenfurtu byłoby tam ok. 400 km.

Dzień ostatni, dziesiąty – 28 czerwiec
I ostatnie kilometry wyprawy ok. 670 km i będziemy w domku.



« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2014, 09:03:08 wysłana przez bryloczek »

Offline bryloczek

  • TDM User
  • Skoczów
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 31, 2014, 08:59:12 »
Ogólnie plan wykonaliśmy w 150% z małymi modyfikacjami, po drodze trafiło się jeszcze kilka fajnych przełęczy, których nie było w planie.
Dla zainteresowanych wypadem w Alpy polecam książkę,
100 przełęczy alpejskich na motocyklu - Heinz E. Studt
na jej podstawie ułożyłem cały plan wyprawy - naprawdę świetna pozycja dla wszystkich, którzy chcieliby w alpy pojechać - sa tam dokładnie opisane przełęcze, zdjęcia, mapki, propozycje kilkudniowych wyjazdów - naprawdę dzięki niej można sobie przygotować fajny wypad.
pozdrawiam
brylant

Offline bryloczek

  • TDM User
  • Skoczów
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 31, 2014, 09:07:23 »
Witam,też byłem na Stelvio.Niestety fordem mk3.To tak jakby wplynac tytanikiem w rzeke,a na gorze zapach przypalonych sprzegiel i chamolcow dodatkowo tworzy nastroj  :headbang:

W tym roku uroku dodawał fakt, że na Stelvio odbywał się rajd traktorów wszelakiej maści - czyli od najstarszych po hmm chyba jeszcze starsze :)
Na wysokości 2700 m nie było słychać nic innego jak tylko dudnienie walczących z podjazdem "capków" a do tego ten zapach i kłęby dymu hmm - było naprawdę ciekawie - kto by się spodziewał na jednej z najwyższych przełęczy w alpach setki traktorów :) 

Offline bryloczek

  • TDM User
  • Skoczów
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: MotoALPY 2014
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 27, 2014, 10:43:17 »
Witam,
tak jak obiecałem - pojawił się cały film z tegorocznego wyjazdu w ALPY - trochę dłuższy, ale za to bardziej szczegółowy.
Zapraszam do zerknięcia podczas dłuższych jesienno-zimowych wieczorów.
pozdrawiam
brylant

http://youtu.be/vGG_Q01io_Y