Autor Wątek: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM  (Przeczytany 1284632 razy)

0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.

Offline Farmer1971

  • TDM User
  • Grabowo Kościerskie
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1980 dnia: Wrzesień 04, 2021, 19:56:09 »
Właśnie jutro jadę go obejrzeć. Może w końcu stanę się "pełnoprawnym" członkiem forum.  :laugh:

Offline szuras88

  • TDM User
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 1
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1981 dnia: Wrzesień 07, 2021, 15:49:55 »
Cześć wszystkim! Sprzedałem moją XJ-tę i przymierzam się od pewnego czasu do 4tx (w sumie to od zawsze się mi ona marzyła :laugh:). Szukałem modelu po '99 żeby mieć wskaźnik paliwa. Na oku od przeszło tygodnia mam dwie:
https://www.olx.pl/d/oferta/yamaha-tdm-850-4tx-CID5-IDKTvEG.html#61b45f6b66
oraz
https://www.olx.pl/d/oferta/yamaha-tdm-850-4tx-2000-rok-doposazona-CID5-IDJkfLs.html#61b45f6b66;promoted

Do obu napisałem listę pytań, oboje odpisali, a ponad to do tej za 8k dostałem 18 dodatkowych fotek i filmik z pracy silnika. Ktoś coś? Z góry dzięki za pochylenie się nad tematem.

Odpowiedzi jakie dostałem dla tej za 8k:

Witam,
Ja jestem trzecim właścicielem w kraju i mam motocykl od roku.

Miałem problem z pompą paliwa, dawała za małe ciśnienie i motocykl tracił moc przy większych prędkościach. Pompa została wymieniona a przy okazji ogarnąłem i przejrzałem cały układ paliwowy.
- czyszczenie zbiornika paliwa
- wymiana pompy, filtra i przewodów paliwowych
- regeneracja kranika
- czyszczenie gaźników i wymiana wszystkich uszczelek i zaworków zwrotnych.
- synchronizacja gaźników
Mam dokumenty zakupu wszystkich części a naprawy ogarniał mi znajomy który ma warsztat motocyklowy.

Motocykl był wywrócony przez poprzedniego właściciela na prawy bok, typowa wywrotka parkingowa. Jest delikatne pęknięcie przy śrubie prawej owiewki oraz ślad naprawy na czaszy. Podeślę fotki.

Motocykl robiłem pod siebie i nie wymaga żadnego wkładu.

Wchodzą dwa kaski w rozmiarze L

Nie ma problemu, porobię fotki nagram filmik i podeślę.


Odpowiedzi jakie dostałem dla tej za 7,9k:
Witam.
- moto przemalowałem bo było srebrne a jakoś średnio lubię ten kolor, a czarne zawsze spoko, taką miałem wizję
- tarcze hamulcowe z tego co pamiętam są ok. Za mojej kadencji zmieniałem klocki z tyłu i hamulce na te z R1 z przodu, hamowanie i modulacja ok
- lagi naprawiałem jakieś 4 lata temu na ori częściach Yamahy i wszystko z nimi ok, mam komplet ori uszczelniaczy na zapas, mogę dorzucić
- moto nigdy mnie nie zawiodło, jedyne co to 2 spalone żarówki
- miałem szlifa i po tym incydencie moto dostało gmole
- jak na moje oko nic narazie się nie upomina o interwencję ale tak jak pisałem w ogłoszeniu ja już praktycznie nie jeżdżę a odkąd kupiłem cabrio to już w ogóle mnie to nie rajcuje. Przegląd przechodził od ręki. W tym roku to w sumie jedyna jazda...
- kufry boczne są do dogadania, wolę się ich pozbyć za jakąś symboliczną dopłatą niż bujać ze sprzedażą
- fot mogę poszukać na kompie po połdniu, filmu brak. Moto garażuje u babci za Krakowem także na szybko nic nie ogarnę

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2021, 16:04:54 wysłana przez szuras88 »

Offline MatiZ

  • TDM User
  • Rzeszów
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 530
  • Crf 1000 advenczer i jeszcze szport
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1982 dnia: Wrzesień 09, 2021, 11:14:35 »
Na twoim miejscu kupil bym wyposażoną i w dużo lepszym stanie starszy model 3VD za podobne pieniądze. Jak zerujesz licznik przy tankwaniu to spokojnie dojedziesz na kolejne tankowanie. Silnik bardziej elastyczny, tak sobie myślę

Offline Mycha

  • TDM User
  • Piaseczno
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 686
  • Niedzielny kierowca
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1983 dnia: Październik 27, 2021, 20:51:41 »
Podklejam zmienione ogłoszenie, serwisy już się odbyły, pojeździłem, było fajnie, ale ze zdrowiem kiepsko, więc podjąłem decyzję o sprzedaży, a zatem:


Mam na sprzedaż motocykl YAMAHA TDM900 RN08, rok produkcji 2002.
Sprowadzona z Niemiec w 2005r przez poprzedniego właściciela, jeździł nią trzy lata.
Udokumentowany niski przebieg, stan licznika na dz. 2021-11-06 to tylko 36 476 km.
Historia serwisowa w książeczce oryginalnej niemieckiej.
Pierwsi właściciele dwóch Niemców, niewielkie przebiegi.
Motocykl po trzech latach od nowości przyjechał do Polski w stanie bdb.
Od 13 lat w moim posiadaniu.
Pojemność 897 cm3, moc: 87 KM (64 kW), 6 biegów, wtrysk, rama aluminium, napęd łańcuchem.
Kolor ciemny granat wpadający w czerń.
Super niskie zużycie paliwa - 4 litry/100km przy lajtowej prędkości 80-90 km/h.
Przy 100-120 wzrasta do 5l/100km. Ze zbiornikiem 20 litrów osiąga 400 km zasięgu do rezerwy.
Silnik i wszystkie podzespoły pracują wzorowo - potwierdzone wykonanym w ASO Kawasaki badaniem technicznym, diagnostycznym i trasą.
Ubezpieczenie OC ważne do 2022.09.12
Przegląd diagnostyczny ważny do 2022.11.05

Pełna historia z książeczki:
Pierwsza data przedsprzedażna w książce 02.10.2002, zakupiony w MCW Motorrad-Center w Walblingen
=>Pierwszy właściciel Werner Huber, od 28.10.2002.
Pierwszy przegląd 24.10.2002, przebieg 1.076 km - M-S-Bike Oberharmersbach
Drugi przegląd 20.12.2003, przebieg 3.020 km - M-S-Bike Oberharmersbach

=>Drugi właściciel Wendelin Himmelsbach (r. ur. 1956), od 14.01.2004.
Trzeci przegląd 20.07.2005, przebieg 8.215 km - M-S-Bike Oberharmersbach
W tym okresie motocykl został sprowadzony do Polski.

=>Trzeci właściciel (I w Polsce) M.Sz. z Warszawy, od 13.09.2005.
Brak wpisów w książce z 3 lat użytkowania w Polsce, wg właściciela serwisował u znajomego mechanika, wyrobił przebieg ok. 8-9 tys. km. Opis aukcji poprzedniego właściciela z 2008:
"Motocykl od trzech lat w moim posiadaniu, w doskonałym stanie technicznym i z małym przebiegiem.
Bardzo zadbany. Posiadam komplet dokumentów, kluczyki, książkę serwisową. Posiada minimalne
pęknięcie owiewki (na zdjęciu). Pęknięcie od uderzenia deski na ulicy, nie naprawiałem, aby nie było
wątpliwości, że motor jest bezwypadkowy. Kolor ciemno-granatowy widoczny w słońcu, w cieniu jak
czarny. Bezwypadkowy, nigdy nie leżał."

=>Czwarty właściciel (II w Polsce) ja, od 08.10.2008, zakup z przebiegiem ok. 19.800 km
Czwarty przegląd 25.04.2009, przebieg 21.000 km - Motoszkoła Serwis R.Górski
Piąty przegląd 27.08.2011, przebieg 31.000 km - Motoszkoła Serwis R.Górski
Szósty przegląd 29.07.2013, przebieg 33.670 km - ASO Kawasaki Moto-Rakowski Konstancin-Jeziorna
Siódmy przegląd 03.11.2021, przebieg 36.435 km - ASO Kawasaki Moto-Rakowski Konstancin-Jeziorna

Bezwypadkowy, zadbany, pielęgnowany. Używany do małej turystyki, prawie nie jeżdzony w mieście.
Nie znam v-max, nie przekroczyłem 160km/h, przeciętnie w trasie 80-110km/h- to gwarancja oszczędności, trwałości i niezawodności.
Miałem jedną glebę parkingową na lewym boku - przy pakowaniu na pochyleniu złożyła się stopka, pakowałem kufer i nie zdążyłem uchwycić. Tedzia oparła się na gmolu, dżwigni sprzęgła (wymieniona na kute aluminium), krawędzi lusterka i lewej owiewki. Delikatne ślady na owiewce i plastiku lusterka, widać na zdjęciach, nie poprawiane. Poza tym lekkie pęknięcie owiewki (z opisu poprzedniego właściciela). Poza tym lekka punktowa śniedź na bloku silnika, (naturalny proces w motocyklu 19-letnim - nie myty chemią/karcherem, tylko ręcznie gąbką/szampon). Oraz widoczne na fotach złuszczona farba na lewym gmolu, można zeszlifować pomalować sprayem - kosmetyka. Fotografie wyślę na życzenie mailem.

Z powodów zdrowotnych nie użytkowałem motocykla sześć lat - od jesieni 2015 do końca września 2021 r. Z tego powodu motocykl zachował tak niski oryginalny przebieg (36 476 km). Przechowywany czysty w ocieplanym garażu podziemnym, pod brezentową plandeką, zatankowany do pełna, ze zdemontowanym akumulatorem, na podstawce centralnej. Pod koniec września 2021 oddałem tedzię do przygotowania w ASO Kawasaki Moto-Rakowski w Konstancinie. Wkład finansowy w ASO na kwotę 4390 pln. Motocykl odebrany 07.11.2021, przeszedł wzorowo przegląd diagnostyczny. Wgląd do napraw i stanu technicznego dostępny w systemie serwisowym każdego ASO Kawasaki (zlec. 388). Lista czynności:
- drobiazgowa kontrola wszystkich podzespołów po długim postoju (regulacje, smarowania, czyszczenie filtra
powietrza, opróżnienie baku, utylizacja paliwa, konserwacja i zalanie nowym paliwem, kontrola układu chłodzenia- wymiana płynu niepotrzebna, sprawdzenie świec- wymiana niepotrzebna, czyszczenie i smarowanie łańcucha- napęd stan bdb, kontrola wszystkich mocowań, owiewek, stopek, elementów ruchomych).
- wymiana klocków hamulcowych przód i tył
- wymiana formatowanie akumulatora
- wymiana tarczy hamulcowej przód (na starej czuć było delikatne "bicie")
- wymiana łożysk przedniego koła
- wymiana opon przód i tył.
Razem usługi: 1560 pln

Lista materiałów wymienionych:
- olej silnikowy Motul 5100 10W40 -4szt.
- filtr oleju HF 145 -1szt.
- olej do filtrów K&N -1szt.
- płyn hamulcowy DOT-4 Valvoline -1szt.
- klocki hamulcowe FDB 605 ST na przód -2szt.
- klocki hamulcowe FDB 2156 P na tył -1szt.
- akumulator EXIDE YT12B-BS -1szt.
- zestaw materiałów pomocniczych -1kpl.
- tarcza hamulcowa przód Yamaha Genuine -1szt.
- łożyska koła przód AB 25-1403 -1szt.
- opony Pirelli Angel ST/GT nowe przód/tył -2szt. (+utylizacja starych)
- wentyle obu kól -2szt.
Razem wartość materiałów: 2830 pln.
W przyszłości za 2-3lata można sobie dowymienić przewody hamulcowe na oplot stalowy (oryginalne nie wymagają jeszcze wymiany).

Motocykl ma bogate wyposażenie turystyczne:
- centralna podstawka SW MOTECH HPS.06.118.100 (zamiennik do 9079E-YE001-00 Yamaha)
- gmole GIVI na silnik, jak TN347 ale czarne (zamiennik do 5PS-W0741-00-00 Yamaha)
- szyba turystyczna MRA Vario-Touringscreen z płynną regulacją odchylenia strugi powietrza
- szyba oryginalna Yamaha zamienna
- Yamaha Topcase Attachment Kit - zestaw do mocowania kufra tylnego na płycie mocowanej bezpośrednio na
bagażniku fabrycznym, 5PS-W0720-00-00
- 1szt. kufer centralny, czarny mat, płyta Monolock, KAPPA K42N, kpl. kluczyków.
- zestaw stelaży bocznych do mocowania kufrów GIVI typ PL347-KL347_2
- 2szt. kufry boczne "typ policyjny" MONOKEY K21N Kappa (jak E21 Givi), kpl. kluczyków. - wygodne na krótkie trasy.
- handbary Acerbis DualRoad, prosty montaż do końcówek kierownicy - ochrona w razie wypadku, przed zimnem i poprawa widoczności motocykla).
- tankbag KAPPA 14/24L (TK746) z mapnikiem, mocowanie magnesy+paskami do ramy, nie rysuje lakieru.
- dźwignia sprzęgła aluminiowa kuta (Larsson 21.03.2012), mocniejsza od oryginału.
- sportowy filtr powietrza K&N (wymieniony z oryginału przy przebiegu 23 tys. km).
- blokada tarczy hamulcowej z alarmem Xena, kpl. kluczyków.
- łańcuch motocyklowy z szeklą OXFORD Heavy Duty czarny 1m, ogniwa 9,5mm ze stali utwardzonej osłonięte
pokrowcem, wyjątkowo mocny, do podpięcia w miejscu postoju np. do słupa, kpl kluczyków.
Wartość wyposażenia gdyby kupować teraz na zimę to 4000-4500 tys. pln (na wiosnę drożej).

Pozostałe:
- karta pojazdu, dowód rejestracyjny
- oryginalna instrukcja obsługi w jęz. angielskim.
- książka serwisowa oryginalna od niemieckiego dystrybutora
- umowy sprzedaży, ubezpieczenia, itp.
- komplet kluczyków do motocykla, kufrów, blokad

Motocykl przygotowałem do jazdy pod siebie, na oryginalnych częściach, bez zbędnych oszczędności. Ma służyć
kolejne lata i dawać frajdę, a nie stać w garażu. Gdyby nie problemy zdrowotne jeździłbym nim nadal.
Jestem motocyklistą z 30-letnim stażem, moje pojazdy są zweryfikowane, nic nie ukrywam, gwarantuję uczciwość, wszystko widać na zdjęciach i w opisie. Po inne szczegóły proszę pytać na majla sauron11@yahoo.com.
Opis jest obszerny aby kupujący nie miał wątpliwości, że kupuje motocykl z pewnej ręki.
Jazda próbna możliwa po zdeponowaniu wartości motocykla w gotówce.
Z uwagi na jesień, szybko zapadający zmierzch, psotną aurę, oględziny i jazda próbna możliwa przy sprzyjającej pogodzie. Motocykl jest czysty- jazda próbna w deszczu i na mokrym odpada.

Cena: 15.500 pln (do małej negocjacji)
Zdecydowanych zapraszam do kontaktu. Proszę o rozsądne oferty. Motocykl wart swojej ceny, jedna z lepszych
okazji. Handlarzom i komisom dziękuję. Nie spieszę się ze sprzedażą. Nie wystawiam faktury. Płatność tylko
gotówką. Sprzedaż na umowę kupna-sprzedaży. Dziękuję za uwagę.

PS. nie ukrywam, że byłoby miło gdyby tedzia trafiła w dobre ręce miłośnika TDM, dlatego przed wystawieniem na Otomoto ogłaszam tutaj :moto:.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2021, 22:27:00 wysłana przez Mycha »
with great power comes great responsibility

Offline Mycha

  • TDM User
  • Piaseczno
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 686
  • Niedzielny kierowca
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1984 dnia: Czerwiec 08, 2022, 22:49:07 »
Uprzejmie informuję że Tedzia z posta wyżej została sprzedana bez dużego targowania w asyście mechanika z ASO :deadbandit:. Kto chciał kupić i się wahał niech żałuje  :angel:, ciężko trafić tak zadbaną tedzię z rocznika 2002. Dla mnie to na razie koniec jazdy motocyklem z powodów zdrowotnych, więc trzymajta się i z motocyklowym pozdrowieniem :moto::deadbeer: drive safe  :deadtop4:.
with great power comes great responsibility

Online Raffik

  • TDM User
  • Wieś pod Krakowem, miedzy Wieliczką a Bochnią... Kiedys Katowice...
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1999
  • CRF1000 ATAS
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1985 dnia: Czerwiec 09, 2022, 10:56:33 »
O nie... Mycha... wróć!
Four wheels to move Your body...
Two wheels to move Your soul...

Offline Wieslaw75

  • TDM User
  • Oświęcim
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1986 dnia: Grudzień 10, 2022, 10:46:12 »

Offline Grzeci

  • TDM User
  • WROCŁAW
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 2423
  • Jeśli włosy są ładne to nie musi być ich qrwa dużo
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1987 dnia: Grudzień 10, 2022, 10:52:10 »
Oczywiście że tak. Jednak moto raczej do weryfikacji "na miejscu". Mimo serwisowania bla bla bla..  Przy tym przebiegu tarcze hamulcowy powinny już wychodzić "poza limit", rozrząd również. pewnie cos by sie tam jeszcze znalazło , więc jest możliwość że parę złoty trzeba bedzie do tego dołożyć. A, może to już jest ogarnięte ??
*****  ***

Offline Wieslaw75

  • TDM User
  • Oświęcim
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1988 dnia: Grudzień 10, 2022, 12:48:27 »
A, może to już jest ogarnięte ??

Po rozmowie telefonicznej z właścicielem motocykla przekazał, że zostały sprawdzone luzy zaworowe i stan łańcucha rozrządu. Jest możliwość sprawdzenia jak mocno jest wyciągnięty łańcuch rozrządu?.


Offline Grzeci

  • TDM User
  • WROCŁAW
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 2423
  • Jeśli włosy są ładne to nie musi być ich qrwa dużo
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1989 dnia: Grudzień 10, 2022, 14:50:16 »
Oczywiście, ale po zdjęciu pokrywy zaworów. :)
*****  ***

Offline Wieslaw75

  • TDM User
  • Oświęcim
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1990 dnia: Grudzień 10, 2022, 14:53:39 »
Dziękuję bardzo za odpowiedź

Offline v3st

  • TDM User
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1991 dnia: Styczeń 10, 2023, 20:02:24 »
Moim zdaniem, tak na szybko, stopień rozciągnięcia łańcucha poprzez odkręcenie napinacza i sprawdzenie jak dużo się wysunął i czy masz jeszcze zapas.

Offline Grzeci

  • TDM User
  • WROCŁAW
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 2423
  • Jeśli włosy są ładne to nie musi być ich qrwa dużo
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1992 dnia: Styczeń 10, 2023, 20:28:46 »
No to jest Twoje zdanie ..  niestety w 5PS jest napinacz bezstopniowy, zupełnie innej konstrukcji i ten numer nie przejdzie . Poza tym ..  Czy graniczne wysunięcie napinacza świadczy o granicznym rozciągnięciu łańcucha ?? No nie przyjacielu . Trzeba jeszcze wiedzieć ile tych "ząbków" ma zostać do końca żeby mieć pewność ze łańcuch nie narobi bałaganu.
*****  ***

Offline v3st

  • TDM User
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1993 dnia: Styczeń 10, 2023, 20:56:53 »
Właśnie dlatego między innymi, jestem na tym forum żeby weryfikować swoje zdanie ;) Dzięki za odpowiedź
Powiedz czy dotyczy to też TDM 850 4tx? Prawdę mówiąc swoją poprzednią teorię wysnułem z tego modelu.

Offline Grzeci

  • TDM User
  • WROCŁAW
  • 250 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 2423
  • Jeśli włosy są ładne to nie musi być ich qrwa dużo
Odp: Weryfikacja ofert, kupna/sprzedazy TDM
« Odpowiedź #1994 dnia: Styczeń 10, 2023, 21:14:09 »
5PS (900) ma napinacz bezstopniowy, nie ma ząbków, nie ma "pamieci" po demontażu. 4XT, 3VD, XTZ 750, TRX 850 (powiedzmy że to yamahy z tej" rodziny) mają napinacz jak 90% innych motocykli z tych lat z "ząbkami" i fakt.  demontaż napinacza po uprzednim usunięciu sprężyn może dać jakieś tam zdanie na temat oceny rozrządu, ale wymaga to pewnej praktyki w temacie. Czy napisze co i jak ?? No nie bardzo a na pewno nie  w publicznym wątku. Czemu nie napiszę ??  prosta sprawa, od reguły są wyjątki, nie chce żeby ktoś zarzucił mi: "bo ty napisałeś i miało byc OK a sie zesrało i mój silnik to teraz 70 kilo złomu) 

Rozrząd to nie tylko łańcuch.  te motocykle mają już swoje przebiegi. Chcesz mieć zweryfikowany i pewny rozrząd??  pokrywa w górę, ślizgi w ręke, sam napinacz również . Nie jedna 850 straciła życie po "zajechanym " napinaczu . Temat rzeka .

tak cos mi sie poza tym wydaje że to troszkę nie jest odpowiednie miejsce na takie rozkminy..  :D


A pewnie już się domyśliłeś albo doczytales. Temat wyżej to dotyczy "900"
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2023, 21:30:18 wysłana przez Grzeci »
*****  ***